• Zeeuwse Evenementen

Hoe organiseer je een evenement in tijden van COVID-19?

In de afgelopen weken zijn er veel dingen veranderd. We hebben ons allemaal moeten aanpassen om de verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan. Voor Zeeuwse Evenementen was het gevolg dat de agenda compleet leeg was. Maar ook bedrijven moesten massaal geplande evenementen cancellen. Het vieren van een mijlpaal in je bedrijf, het organiseren van een open dag, teambuildings activiteiten, netwerk- en vrijmi-borrels, het jaarlijkse bedrijfsuitje, etc. konden allemaal niet doorgaan. Werknemers werkten zoveel mogelijk thuis, waardoor een stukje betrokkenheid en saamhorigheid naar de achtergrond verdween. Met alle gevolgen van dien.

Wat mag er niet?

Nu we een aantal maanden verder zijn en de regels stap voor stap versoepeld worden, kunnen we nu nog niet denken aan grote evenementen. Maar met het versoepelen van de regels wordt er steeds meer WEL mogelijk.

Wat kan er wel?

Eigenlijk waren de mogelijkheden al eindeloos, maar het vroeg wel wat creativiteit van de betrokken partijen. Ook nu vraagt het wat creativiteit en omdenken, maar het is zeker niet onmogelijk om iets te organiseren. Om jullie wat inspiratie te geven, geven we hieronder een aantal mogelijkheden.

Vrijmibo

Organiseerde je met regelmaat een vrijdagmiddag- of netwerk borrel, dat kan nu ook. Als je in je bedrijf er maar rekening mee houdt met de anderhalve meter. Is jouw ruimte daar niet geschikt voor? Ga dan naar buiten als je die mogelijkheid hebt. Er zijn kartonnen schermen in de handel die makkelijk te verplaatsen zijn, waarbij er toch bescherming plaats kan vinden. Of span een lint en maak twee of meerdere rijen. Laat je medewerkers of klanten tegen over elkaar staan voor een kort gesprek en wissel na 5 minuten af.


Een soort speed-netwerken.

De bijbehorende hapjes en drankjes kan Zeeuwse evenementen natuurlijk verzorgen en worden COVID-proof gemaakt en afgeleverd of gepresenteerd.

Online borrel

Heb je geen plaats daarvoor? Organiseer een borrel via zoom, teams of facebook groups en zorg dat er van tevoren bij de deelnemers een hapje en een drankje thuis bezorgd is. We adviseren je er graag bij.


Teambuilding

Heb je in de afgelopen periode niet op je bedrijf kunnen werken en heeft dat het saamhorigheidsgevoel van het bedrijf geen goed gedaan? Organiseer een teambuildingsactiviteit. Dat kan ook op anderhalve meter.

Een solex toer in het Zeeuws Vlaamse landschap is superleuk en kan gecombineerd worden met individuele opdrachten. Voor diegenen die dat niet vol kunnen houden, hebben wij ook een aantal citymobiels beschikbaar. Na 1 juli mogen er weer groepen tot 100 mensen bij elkaar komen, mits de regels in acht genomen kunnen worden. Maar het Zeeuws Vlaamse landschap is weids, dus er is ruimte genoeg. De inwendige mens kan ook gevoed worden bij een restaurant maar wij kunnen ook op locatie de catering verzorgen.

Evenement

Een evenement voor jouw medewerkers of klanten organiseren kan vanaf 1 juli weer. Uiteraard rekening houdend met het aantal personen (maximaal 100) en de afstand.

Een open dag kan bijvoorbeeld wel, maar geef je klanten een VIP-behandeling. Laat een medewerker de klant persoonlijk begeleiden door je bedrijf. Je klant verwacht je dan op een vast tijdstip. Daardoor krijgt hij/zij de mogelijk meer te zien en te horen over jouw producten, diensten en mogelijkheden. Aan het einde van de tour worden ze ontvangen met een hapje en een drankje bij de foodtruck van Zeeuwse evenementen. Je kunt er daarna voor kiezen om ze nog een beperkte tijd te laten blijven in of bij jouw bedrijf, of je geeft ze iets mee naar huis en belt ze een week later na. Alle klanten zullen zich als VIP behandeld voelen.

Bovenstaande zaken zijn slechts voorbeelden. Maatwerk voor jouw bedrijf blijft natuurlijk noodzakelijk. Zeeuwse Evenementen denkt graag in mogelijkheden met je mee! De mogelijkheden zijn wat ons betreft eindeloos.

45 keer bekeken

Zeeuwse Evenementen - Pr. Beatrixstraat 62 - 4507 AL - Schoondijke - +31 (0)6 23732494

  • Facebook
  • Instagram
  • Black LinkedIn Icon

@2020. Created by Ms Independent VA