Deze keer feestdagen zonder stress? Zo regel je de kerstborrel en nieuwjaarsreceptie! 

5 tips kerstborrel

De donkere dagen zijn er weer. Ik hoor de eerste kerstliedjes op de radio en krijg er al zin in. De feestdagen! Een drukke periode komt eraan. Het wordt nu echt tijd om alles te regelen. Tenminste, als jij die bedrijfsborrel onder de kerstboom of nieuwjaarsreceptie zonder al te veel stress wil voorbereiden.

Kerstborrel of nieuwjaarsreceptie?

‘Ja Karin, jij kan lekker praten’. Ik hoor het je denken! Helaas gaat het vaak anders. Net voor de feestdagen bedenkt iemand dat er nog een borrel geregeld moet worden. Een pechvogel krijgt dan die ondankbare taak om dat op het laatste moment nog te verzorgen. En wat een sfeervol bedrijfsfeest als afsluiting van het jaar moest worden, eindigt als een veredelde vrijdagmiddagborrel onder de kerstboom op de kantoorvloer.

En dat is zo jammer!  Want een goede kerstborrel brengt de mensen in jouw bedrijf juist bij elkaar. Het zorgt voor teamspirit waardoor iedereen weer de schouders eronder wil zetten en trots is op het bedrijf. Ik zie het ieder jaar weer gebeuren bij de kerstborrels die wij namens Zeeuwse Evenementen verzorgen.

5 tips om een borrel te organiseren

Het kan anders! Wil je een succesvolle borrel organiseren voor je bedrijf of club? Hiermee maak je immers een goede indruk op de gasten. Om je kerstfeest of de nieuwjaarsreceptie soepel te laten verlopen, is het een aanrader om op tijd met de organisatie te beginnen. Alleen hoe pak je dit aan? Wij geven je een aantal tips om jouw feest tot een succes te maken.

Ik geef je graag tips om het dit keer anders te doen:

1. Maak een planning

De organisatie van je kerstborrel of nieuwjaarsreceptie loopt helemaal perfect als iedereen zich aan een vaste planning houdt. Dit zorgt voor overzicht. Iedereen weet dan wat en wanneer iets wordt uitgevoerd en wie dit doet. Als je een planning maakt, heb je ook direct overzicht in het aantal mensen dat er nodig zijn om je event te realiseren.

2. Begin op tijd

Een borrel regelen zonder stress is te doen. Maar niet als je een week van tevoren pas begint. Wees daarom op tijd.

3. Het budget

Het is belangrijk dat alle activiteiten binnen het budget vallen. Dit moet dus voldoende zijn om alle kosten mee te dekken. Neem er genoeg de tijd voor om het budget te begroten en denk zowel aan de grote als de kleine kostenposten, zoals muziek, de catering, cadeautjes, decoratie en eventueel een locatie. Probeer binnen je budget wat speling te houden. Dit is het meest gunstige, want zo kunnen onverwachte kosten ook betaald worden.

4. Bedenk ideeën voor het programma

Een bedrijfspresentatie met doelen en gerealiseerde omzetten is heel nuttig. Maar of dat de sfeer verhoogt op de kerstborrel of nieuwjaarsreceptie… Wil een manager of directielid iets zeggen, bespreek dit dan van tevoren, oefen het en zorg voor een vrolijke noot in de toespraak. Maar laat het niet te lang duren zodat er ruimte is voor de echt leuke ideeën!

5. Regel het met een evenementenorganisator

Natuurlijk, denk je, dat is preken voor eigen parochie. Dat klopt, maar dat doe ik niet voor niets. Want met onze ervaring nemen wij jou veel werk uit handen, zoals de decoratie, hapjes en drankjes, de muziek, ontvangst en nog veel meer. Wil je persoonlijk advies hoe wij dit voor jouw bedrijf kunnen verzorgen? Dan ben je harte welkom om kennis te maken!

Reserveren

Naam *

E-mail *

Straat

Postcode

Woonplaats

Telefoon nummer

Aantal personen

Datum keuze evenement

Opmerkingen